Dodatek mieszkaniowy

Procedury załatwiania spraw związanych z dodatkiem mieszkaniowym

INFORMACJA

Informacja dla osób ubiegających się o dodatek mieszkaniowy. Od 9.01.2020 r. najniższa emerytura wynosi – 1200,00 zł.

Dochód brutto nie może przekroczyć w gospodarstwie:
– jednoosobowym 2100,00 zł
– wieloosobowym 1500,00 zł

Podstawa prawna :
Ustawa z dnia 21.06.2001 o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2133),
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 156 poz. 1817 z późn. zm.)
Dodatek mieszkaniowy jest świadczeniem pieniężnym pokrywającym w części koszty utrzymania lokalu mieszkalnego.
Ubiegając się o przyznanie dodatku mieszkaniowego należy spełnić następujące warunki:
posiadać tytuł prawny do zajmowanego lokalu (osoby bez tytułu prawnego mogą starać się o dodatek mieszkaniowy, jeżeli oczekują na dostarczenie przysługującego lokalu zamiennego lub socjalnego),
w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku średni miesięczny dochód brutto na jednego członka gospodarstwa domowego nie może przekraczać 175% kwoty najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym (tj. 2100,00 zł) lub 125% kwoty najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym (tj. 1500,00 zł) , obowiązującej w dniu złożenia wniosku. Informacja o aktualnej kwocie najniższej emerytury znajduje się na tablicach ogłoszeń Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz w publikatorach i informacjach ZUS.
maksymalna powierzchnia użytkowa lokalu, która uprawnia do korzystania z dodatku mieszkaniowego:

Powierzchnia mieszkania przy ubieganiu się o dodatek mieszkaniowy

Liczba członków gospodarstwa domowego Powierzchnia normatywna
1 osoba 35 m kw.
2 osoby 40 m kw.
3 osoby 45 m kw.
4 osoby 55 m kw.
5 osób 65 m kw.
6 osób 70 m kw.

 

W przypadku, gdy w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim lub osoba, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju powierzchnię normatywną powiększa się o 15 m2.
Wymagane dokumenty :
wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
deklaracja o dochodach za okres trzech miesięcy,
zaświadczenia o uzyskiwanych dochodach w trzech ostatnich miesiącach wszystkich członków gospodarstwa domowego (np. zaświadczenie z pracy, odcinki wypłat renty, emerytury lub zaświadczenie ZUS itp.),
aneks określający aktualną wysokość czynszu,
książeczka opłat czynszowych,
ostatni opłacony rachunek za energię elektryczną (w przypadku braku w lokalu centralnie ciepłej wody, centralnego ogrzewania lub gazu).

O dodatek mieszkaniowy należy składać wnioski w

Miejskim Ośrodku Pomocy Społeczne w Halinowie

ul. Mickiewicza 23, 05-074 Halinów

Dokumenty do pobrania:

Załączniki do pobrania